top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverVan Klein naar Groot

Over Van Klein naar Groot

Bijgewerkt op: 4 okt. 2019

Hi, hallo, welkom op mijn pagina 'Van Klein naar Groot'. Allereerst zal ik me even voorstellen, ik ben Melissa van Hoef. Geboren op 10 december 1997, deze datum was eigenlijk niet de datum dat ik geboren had moeten worden. Ik ben 3 maanden te vroeg geboren, namelijk met 27 weken. De officiële uitrekendatum was 10 maart 1998. Aan mijn geboorte heb ik bepaalde gevolgen over gehouden, gevolgen die al langere tijd bekend zijn maar ook gevolgen waar ik nu op latere leeftijd nog steeds ontdek.

Maar wat is Van Klein naar Groot nou precies? Als je op internet googled vind je vrij veel informatie over de geboorte zelf en de eerste paar jaren daarna. Maar hoe de ontwikkeling is, wat de gevolgen zijn en hoe zich dit kan uiten op latere leeftijd is vrijwel onbekend. Hier vind je bijna niks over. Nu moet ik zeggen dat ondanks dat iedere vroeggeboorte een kwetsbare rollercoaster is met een extreme impact op de ouders maar ook op het kindje zelf is de ontwikkeling van het kindje en de gevolgen van de geboorte bij iedereen verschillend.

Van Klein naar Groot is een Facebook- en Instagrampagina voor andere ex-couveusekinderen, ouders, familie, vrienden maar ook voor verenigingen, ziekenhuizen en ga zo maar door! Iedereen die meer informatie wilt over een vroeggeboorte kan hierop terecht. Op Van Klein naar Groot kun je voornamelijk mijn verhaal en ervaringen verwachten maar ook verhalen van andere mensen die iets met het onderwerp (extreme) vroeggeboorte te maken hebben.



67 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page